Subject: RIT_vastus_Raamlepingu nr NR 5-3/24-0301-1 (Klass 1) muudatusettepanek
From: "infrahanked - RIT" <[email-masked]>

From: Toomas Pai - RIT < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Date: Wednesday, 25. September 2024 at 17:00
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>, Tiit Tuisk - RIT < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Vs: Raamlepingu nr NR 5-3/24-0301-1 (Klass 1) muudatusettepanek
Lugupeetud Lennart Leht
Täname sülearvuti tootjapoolsest mudeli tootmise lõpetamisest teavitamise 
eest.
Lähtuvalt Teie ettepanekust asendada e-kataloogis pakkumuses esitatud 
tootmisest maha läinud sülearvuti „HP EliteBook 835 G10“ uue sülearvutiga 
„HP EliteBook 630 G11“ esitame täiendava selgitustaotluse.
Asenduseks pakutava sülearvuti HP Elitebook 630 G11 seeria (6) on madalam 
asendatava sülearvuti „HP EliteBook 835 G10“ seeriast (8). Tellijale 
teadaolevalt on 8. seeria sülearvutid mõeldud olema parema/kõrgema klassi 
seadmed võrreldes 6. seeriaga.
Nimetatud kõrgem klass ei ole selgelt määratletud, kuid nimetatud 
sülearvutite tehnilistest spetsifikatsioonidest on leitav näiteks, et 8. 
seeria sülearvutil on aku pikem kestvus, sülearvuti on õhem, kergem, kui on 
samad näitajad asenduseks pakutava 6. seeria sülearvutil. Tootja veebilehel 
6.08.24 kuupäevaga postituses, kus antakse ülevaadet EliteBook äriklassi 
sülearvutitest, ei ole 6. seeria mudeleid välja toodud (link: 
<https://www.hp.com/us-en/shop/tech-takes/hp-elitebook-laptops-review> 
https://www.hp.com/us-en/shop/tech-takes/hp-elitebook-laptops-review).
Palume põhjendada ja tõendada, et madalama seeria mudeliga asendamine ei 
muuda olukorda tellija jaoks halvemaks ja täitja jaoks paremaks seda nii 
maksumuse poolest kui asenduseks pakutava sülearvuti näitajate osas.
Ootame vastust esimesel võimalusel.

Lugupidamisega

Toomas Pai
hangete tehniline spetsialist
Riigi IT Keskus
+372 5818 0699

  _____

Saatja:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Saadetud: teisipäev, 24. september 2024 15:00
Adressaat: Toomas Pai - RIT < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Koopia:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Teema: Re: Raamlepingu nr NR 5-3/24-0301-1 (Klass 1) muudatusettepanek

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.
Tere Toomas,

Kahetsusega vabandame ja teatame, et eelnevalt esitatud dokumendis „RIT NB 
2024-2025 HP technical specs - replacement 2024.09.23“ oli viga ning palun 
see asendada dokumendiga „RIT NB 2024-2025 HP technical specs - replacement 
2024.09.23  - v3 MG“ mis on lisatud käesolevale e-kirjale manusena.

Lugupidamisega,
Lennart Leht

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Date: Monday, 23. September 2024 at 16:51
To: Toomas Pai - RIT < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Raamlepingu nr NR 5-3/24-0301-1 (Klass 1) muudatusettepanek
Austatud Toomas Pai,

Vastavalt raamlepingu NR 5-3/24-0301-1 punktile nr 10.3 teavitame, et 
sülearvuti tootja on lõpetanud „HP Elitebook 835 G10“ tootmise (End of 
Life - EOL).
Tulenevalt eeltoodust teeme ettepaneku raamlepingus esitatud toote 
vahetuseks, soovime selle asendada sülearvuti mudeliga „HP Elitebook 630 G11“.

Manusena lisatuna mh:

* Klass 1_võrdlus.xlsx – esialgse pakutud toote detailsed tehnilised 
parameetrid ning kõikide esitatud väärtuste võrdlus uue pakutava tootega
* HP EliteBook 630 G11 Notebook PC tehniline kirjeldus_900X6AV – pakutava 
sülearvuti tehniline kirjeldus.
* TEST i5-135U.Screenshot 2024-08-30 153529 – CPUBenchmark.net Passmark 
testi mõõtmistulemus
* Tootja kinnitus seadme tootmise lõppemise kohta.

Pakutav toode on kogumis paremate tehniliste näitajatega võrreldes algselt 
hankes esitatu ning meie pakkumuses sätestatuga, kuid toome välja järgnevad 
tähelepanekud:

CPU/Protsessor, Füüsilised tuumad
*	Algne nõue: 6
*	Algne väärtus: 6
*	Uus väärtus: 12

= uue seadme näitaja selgelt parem kui hankija nõue ning ka meie pakkumine

CPU/Protsessor, Vahemälu (Cache)
*	Algne nõue: Vähemalt 12 MB L3
*	Algne väärtus: 16 MB L3
*	Uus väärtus: 12 MB L3

= antud parameetri osas vastab seadme näitaja sellele, mis oli hankes 
esitatud nõue, kuid ei ole sama, mis oli pakkumuses. Selgitame, et sellele 
vaatamata on seadme tegelik jõudlus tervikuna siiski parem kui oli pakutud 
seadmel. St vahemälu kui ühe parameetri väiksem numbriline väärtus ei 
tähenda automaatselt, et ka seadme tegelik jõudlus on väiksem.

HP selgitab seda järgmiselt:

Cache difference: Even though Intel processors often have less cache memory 
than their AMD counterparts, they still tend to perform better in many 
benchmarks. This can be attributed to several architectural and design 
factors that make Intel chips more efficient at utilizing the resources they 
have. For example, Hybrid Architecture with P-cores and E-cores (Efficiency 
and Performance Optimization). This allows Intel processors to run 
high-demand tasks on the P-cores, while background tasks are offloaded to 
E-cores, reducing bottlenecks and improving performance even with less 
cache. With new technology, we are offering a 2024-year replacement Intel 
product that meets and exceeds RIT tender criteria and has overall better 
performance than the offered AMD model in 2023.

CPU/Protsessor, PassMark Performance Test
*	Algne nõue: Vähemalt 12 000 punkti
*	Pakutud väärtus: 17 665 punkti
*	Uus väärtus: 19 564 punkti (lisatud on kuvatõmmis pakutava sülearvuti 
cpubenchmark 10.2 testist, lisatud on ka viide cpubenchmark.net lehele).

= uue seadme näitaja selgelt parem kui hankija nõue ning ka meie pakkumine. 
Selgitame, et veebilehel „ 
<https://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=Intel+Core+Ultra+5+135U&id=5860%E2%80%9C> 
https://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=Intel+Core+Ultra+5+135U&id=5860“ 
võib olla nähtav teine tulemus. See tuleneb identsete protsessorite 
testimisest erineva konfiguratsiooniga arvutitel. Protsessori test  vs terve 
seadme jõudluse test võib anda erineva tulemuse. Lisatud on konkreetse 
pakutava toote testitulemus, mis on kõrgem ja paikneb aadressil: 
<https://www.passmark.com/baselines/V10/display.php?id=218237230121> 
https://www.passmark.com/baselines/V10/display.php?id=218237230121 (+ 
lisatud on ka kuvatõmmis).

RJ45 (võrgupesa)
*	Pakutud väärtus: adapterina
*	Uus väärtus: integreeritud

= uue seadme näitaja vastab esitatud nõudele ning on parem kui meie 
pakkumine. Sama näitaja eest oleks hindamisel saanud +3 punkti.

Raadioühenduste välja lülitamine
*	Algne nõue: peab olema mehaaniline lüliti või klaviatuuri kombinatsioon 
kõigi raadioühenduste välja lülitamiseks
*	Pakutud väärtus: mehaaniline lüliti
*	Uus väärtus: klaviatuuri kombinatsioon
= uue seadme lahendus vastab hankija nõudele, kuid on teine kui pakutud 
seadmel. Raadioühenduste haldamine toimub HP Programmable Key abil. See 
võimaldab kasutajal valida talle mugavaim klahvikombinatsioon, mh saab 
valida sellise kombinatsiooni, et vajutada tuleb mitut klahvi, mis vähendab 
ohtu, kus kasutaja aktiveerib (või deaktiveerib) lennurežiimi kogemata 
olukordades, kus seda ei tohiks juhtuda. HP Programmable Key kasutamise 
juhend lisatakse seadmele (vastav kasutusjuhend lisatud manusena).

Lugupidamisega,

Lennart Leht
Key Account Manager
Green IT OÜ / Telia Eesti AS
+372 503 1647
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]